"ناتورالیسم انتزاعی" در گالری احسان

نمایشگاه نقاشی انفرادی مرجان یزدیان تحت عنوان "ناتورالیسم انتزاعی" یکم مرداد ماه ساعت 4 تا 8 عصر در گالری احسان گشایش می یابد.

مرجان یزدانیان کارشناسی ارشد رشته نقاشی است و برگزاری نمایشگاه های گروهی در گالری های نیکزاد و کمال الدین بهزاد در کارنامه ی وی به چشم میخورد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

این نمایشگاه ، در برگیرنده آثاریست که در آنها سعی نموده ام با نگاهی فرمی تر به فضای نقاشی خود که درواقع سرگردانی میان مفهوم سوررئالیستی و طبیعت گرایی انتزاعی از نوع ایرانی میباشد را به تصویر بکشم .

برای این آثار ، کمتر میتوان جنسیت و هویتی خاص را در نظر گرفت . در واقع هدف قالب در این آثار، نمایاندن ماهیت انسانی ، در تقابل با طبیعت میباشد .

همچنین سعی نموده ام طبیعت گرایی انتزاعی در این آثار به شکل چشمگیری به تصویر کشیده شود .

مرجان یزدیان در مصاحبه با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با هدف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت :

هدف اصلی از جمع آوری این مجموعه ، این بوده است که دوست داشته ام ماهیت انسان را در تقابل با طبیعت و همچنین حضور پر هیاهوی انسان را در پهنه طبیعت با پراکندگی نور و رنگهای شاد ، به نمایش بگذارم . انسانی که آزاد و رها به دور از عالم ظاهر به سر میبرد و برای رسیدن به سعادت از عالم محسوسات عبور کرده و خود را از تاریکی درون غار به روشنایی بیرون میرساند . چرا که علت غایی و کمال نفس آدمی میل به سعادت است . ( انسان افلاطونی )

وی در ادامه در رابطه با تکنیک آثارش توضیح داد:
اکثر اتودهای آثارم را با کلاژ انجام داده ام وهمچنین توانستم که از بافتهای کلاژ در کارم به شکل مشهودی استفاده نمایم و تجربه های خیلی خوبی را در این زمینه کسب نمودم . در این راه رهنمودهای استاد بهراد امین سلماسی ، نقش مهمی در ادامه مسیر و کشف نکات نادانسته بنده داشته است . این آثار ظرف مدت 3 سال جمع آوری شده است .

مرجان یزدیان ضمن تاکید بر اهمیت فرم در آثارش، علت انتخاب عنوان "ناتورالیسم انتزاعی" برایاین مجموعه را اینچنین شرح داد:

در واقع واژه " ناتورالیسم " به معنی طبیعت گرایی و " انتزاعی " یا آبستره که در آن فرم و شکل تداعی کننده واقعیتی در خارج از ذهن است ، بهترین واژه ای بود که برای آثارم میتوانستم به کار ببرم چون در کار من فرم همه چیز است و ناتورالیسم انتزاعی یک نوع " فرا طبیعت پردازی " میباشد که در این آثار کاملا مشهود است .

در هر صورت امیدوار هستم توانسته باشم جرقه شکل گیری اتفاقی متفاوت در عرصه طبیعت پردازی را به مخاطب خود معرفی نموده باشم .

در این نمایشگاه 17 اثر رنگ روغن بر روی بوم در ابعاد 80*60 ، 70*50 و 90*60تا ششم مرداد ماه به نمایش گذاشته خواهد شد . علاقه مندان میتوانند جهت مشاهده آثار همه روزه از ساعت 4.30 الی 8 عصر به گالری احسان به نشانی نیاوران-اقدسیه-بلوار آجودانیه-خیابان 14شرقی-پلاک22 مراجعه نمایند.


logo-samandehi